• Bestellingen op werkdagen vóór 15:30 u worden dezelfde dag verzonden
  • Gratis verzending vanaf € 99,-

Retourneren

Kan ik een artikel retourneren?

Ja, je kunt een artikel (mits ongedragen en onbeschadigd) binnen 14 dagen na levering retourneren.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Je kunt een artikel binnen 14 dagen na levering retourneren. Daarvoor volg je onderstaande stappen. Na 14 dagen is het niet meer mogelijk te retourneren en kun je dit proces ook niet meer doorlopen.

  1. Ga naar mijn account en log in
  2. Kies vervolgens ‘RETOURNEREN’
  3. Klik op ‘START RETOURPROCES’
  4. Kies de bestelling die je wilt terugsturen en kies ‘artikelen retourneren’. Vink aan welke artikelen je wilt retourneren en kies de reden van retour.
  5. Download de retourbon en print deze
  6. Verpak artikelen en retourbon in een afgesloten verpakking en stuur ze binnen 14 dagen naar:
    Rabinovich Benelux
    Postbus 146
    3940 AC Doorn
    Nederland

Jij bent zelf verantwoordelijk voor het retour zenden van je pakket, voor schade aan of vermissing van de producten totdat ze ons magazijn hebben bereikt. Wij adviseren je om het pakket verzekerd naar ons te verzenden. Rabinovich kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden van het zoek of beschadigd raken van retour gezonden pakketten of artikelen.

Hoe kan ik een artikel retourneren als ik een bestelling zonder account heb geplaatst?

Als je een bestelling zonder account hebt geplaatst en je wilt één of meerdere items retourneren, kan dit binnen 14 dagen na levering.  Klik op de link hieronder:

https://rabinovich.nl/nl/inloggen-retouren

  • Voer jouw emailadres en ordernummer in en klik vervolgens op inloggen
  • Vink aan welke artikelen je wilt retourneren en kies de reden van retour
  • Download de retourbon en print deze
  • Verpak artikelen en retourbon in een afgesloten verpakking en stuur ze binnen 14 dagen naar: 
    Rabinovich 
    Postbus 146 
    3940 AC Doorn 
    Nederland

Jij bent zelf verantwoordelijk voor het retour zenden van je pakket, voor schade aan of vermissing van de producten totdat ze ons magazijn hebben bereikt. Wij adviseren je om het pakket verzekerd naar ons te verzenden. Rabinovich kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden van het zoek of beschadigd raken van retour gezonden pakketten of artikelen.

Is retourneren gratis?

Nee, je betaalt je eigen verzendkosten van het retour sturen van een artikel.

Welke kosten krijg ik terugbetaald?

Als je retourzending ontvangen en geaccepteerd is, krijg je de aankoopkosten van de artikelen terugbetaald. De eventuele verzendkosten worden niet terugbetaald.

Hoe snel wordt mijn geld teruggestort?

Je retouraanvraag wordt door ons in behandeling genomen zodra wij het artikel in de originele staat hebben ontvangen. Het aankoopbedrag wordt gecrediteerd naar je creditcard (als je met een creditcard betaald hebt) of bank (als je met iDEAL of Bancontact/Mister Cash betaald hebt). Als je gekozen hebt voor verzending onder rembours nemen wij contact met je op over de terugbetaling.

Wij streven er naar de terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst en acceptatie van de retour te voldoen. Bij een creditcardmaatschappij duurt dit over het algemeen langer.

Ik vind mijn bestellingen niet terug bij ''Start retourproces''

Het is niet meer mogelijk je bestelling te retourneren als de termijn van 14 dagen na aankoop is verstreken, of als je het retourproces voor je bestelling al opgestart hebt.

Zijn beide situaties niet van toepassing en kun je toch het retourproces niet opstarten? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Is het mogelijk slechts 1 artikel uit mijn bestelling te retourneren?

Ja, dat is mogelijk. Je vinkt in het retourproces aan welke artikelen je wilt retourneren. Alleen deze artikelen komen op de retourbon.

Is het mogelijk om een artikel om te ruilen?

Je kunt een artikel niet omruilen. Geretourneerde artikelen worden gecrediteerd en dus terugbetaald.
Het nieuwe artikel kun je zelf opnieuw bestellen in de webshop. 

Welke artikelen komen niet in aanmerking voor retournering?

Gedragen of beschadigde artikelen kunnen niet retour gezonden worden.

Wat gebeurt er als mijn retourzending wordt afgekeurd?

Dan sturen wij de artikelen weer aan je terug en vindt er geen terugbetaling plaats.

Welke retourredenen kan ik opgeven?

Bij het doorlopen van het retourproces wordt je gevraagd de reden van retour aan te geven. Je kunt kiezen uit de volgende redenen:

  1. Voldoet niet aan mijn wensen
  2. Ziet er anders uit dan op de foto
  3. Verkeerde maat
  4. Verkeerd artikel ontvangen
  5. Andere reden
Wat moet ik doen als ik het verkeerde artikel ontvangen heb?

Neem contact op met onze klantenservice. 

Het artikel is zojuist toegevoegd aan je winkelwagen.